Thursday, December 30, 2010

i luv u too

situasi : semasa pulang dr tempat kerja..
waktu : 6.00 petang hingga 8.30 malam
tempat kejadian : Chow Kit

kami sedang menunggu bas untuk pulang ke rumah jujue..

me : jue, yue tak pernah pergi Chow Kit
jue : kau tak pernah pergi ka?
me : tak pernah pon..
jue : kau mahu pergi ka?
me : boleh jugak..

kami menuju ke monorel..aku tau jue terkejar2 mahu pulang tapi dia masih melayan karenah aku yang mengada2..tensen punya pasal..hari ini dlm sejarah..aku pergi ke Chow Kit..satu2 nya tempat di KL yang aku langsung tak terfikir mahu pergi..

me : tak per ker jue?
jue : tak per bah..aku temankan kau..
me : thanx jue..
jue : sama-sama tuh..

kami merayap kat UO Chow Kit..tanpa hala tuju..itu yang besh..jue sibuk membelek-belek barang ntah aper2..siap beli periuk dan barang2 nak masak sup untuk makan malam..aku? aku cumer beli tuala wanita, biskut sama roti dhal..

jue : yue, kau lintas sini nanti naik monorel tw..
me : jue?
jue : aku tunggu bas dekat sana tuh..
me : thanx jue..
jue : ok tuh!

aku menuju ker monorel..terus aku capai hp dan mendail no en. bulan..

en. bulan : yue, good news..
me : yar?
en. bulan : tambah ag org dr Terengganu..
me : total berapa?
en. bulan : dekat seribu dah..
me : ya Allah..biar betul nih? Alhamdulillah..
en. bulan : abg pon tak sangka yue..Alhamdulillah..Pangkor cam ner?
me : tomorrow morning..9 pg gerak..
en. bulan : nanti abg bank in wet belanja..
me : tak nak bank in abg sekali?
en. bulan : your wish is my command, my dear..
me : thanx u so much..mmmuaaaahhh!
en. bulan : manja sgt..

letak phone..tren sampai..tak panas punggung ag..hp bunyi..abah?

abah : awe bila balik?
me : maybe 8-9 awe balik..abah sihat..
abah : abah tak per..awe tuh..jaga makan..

opsss...kantoi dah!

me : yar abah..
abah : holiday jd ke Pangkor?
me : jd..sok pg gerak..
abah : bila balik?
me : ahad pg gerak dr Pangkor..

kalo mama..mesti dah siap list aper nak beli..hahhahaaa...

abah : awe jga diri kat sana..tempat org..hati2..
me : awe p jap jer..ahad dah balik..
abah : yar..jaga diri tuh..
me : baik abah..

pas cakap ngan abah..aku betul2 bersyukur..aku tw ramai yang syg aku..
aku down sgt bila tgok gaji aku..tak seperti yang diharapkan..sebenarnya aku dah jangka..tp masih ada kekecewaan..terasa tersisih di opis sendiri..

thanx untuk jue..untuk en. bulan..untuk abah jugak..
aku tw kalian sayang kan aku..sebab tuh aku sgt sayang kalian..sgt-sgt sayang kalian..

No comments:

Post a Comment