Sunday, December 26, 2010

menunaikan haji itu rukun Islam kelima..




aku tw malam nih semua orang nak tulis pasal bola..Malaysia menang 3-0 ke atas Indonesia..btw, TAHNIAH yer Malaysia..t 29 Dec..sila wat yang lebih baik..maruah kami rakyat Malaysia jangan digadaikan..

kembali ke cerita sebenar..

kenapa kita menunaikan haji?
sebab kita umat Islam..sebab itu adalah rukun Islam yang kelima..setuju? aku tak tw aper pendapat korang..tapi yang aku tw..semua antara kita mahu menunaikan haji..setuju?


aku dapat satu jalan mudah untuk menunaikan haji..bukanlah mudah sgt pon sebenarnya..tp kena ada kesabaran..MENYIMPAN..menyimpan duit mulai sekarang..tahun ni nak pergi haji, korang kena ader 15 ribu hinggit..tp 25 tahun akan datang?

kos untuk pergi haji akan bertambah dari semasa ke semasa..tabung haji kini meletakkan tempoh 25 tahun dari tarikh kiter mendaftarkan diri..25 tahun akan dtg..berapa agaknya kos yang kena bayar untuk sampai ke Mekah? aku juga tertanya2..25 ribu? 35 ribu? atau mungkin 45 ribu dan lebih..siapa boleh jangka masa hadapan kan?

ada satu plan dibawah kerjasama Tabung Haji Travel dan Hong Leong Tokio Marine Takaful..sama macam yang Tabung Haji buat..adalah menyimpan..tetapi plan nih akan diberi insurans percuma dan juga Badal Haji..

Badal Haji?
upah haji..andai kata berlaku apa2 kepada korang..plan nih akan watkan Badal Haji untuk korang..tapi kalo plan biasa yang Tabung Haji beri..tiada Badal Haji..upah untuk Badal Haji adalah 2500 hinggit..tapi kalo apa2 berlaku kat korang..korang raser kan..siapa yang akan sediakan kos untuk watkan Badal Haji untuk korang yer?

aku raser plan nih agak bagus..korang tak nak ker?

aku cumer kongsi..kalau korang raser hal nih berbaloi..aku akan terangkan bagaimana untuk korang join plan nih..sebenarnya aku juga mahu menunaikan haji..walau aku jahat..hahahhaaaa...aku juga ader niat mahu mengunjungi rumah Allah..InsyaAllah..


No comments:

Post a Comment